Drunk Otaku Inn - Numer 16, Magazyn Anime & Manga - Drunk Otaku Inn

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
#16
D
runk
taku
nn
Ponadto recenzje:
Mahoromatic
Let’s Nupu Nupu
Ojamajo Doremi
...oraz relacja z Chapter 1: Love
JoJo’s Bizarre Adventure
Godzilla vs Mechagodzilla
O
I
D
runk taku nn
O
I
Zapowiadaliśmy już na naszej
stronie jak będą wyglądały domniemane przerwy
w najbliższych miesiącach. Wraz z tym numerem zapowiadamy ile
faktycznie owa przerwa potrwa. Otóż najbliższy numer planujemy
dopiero na początek lipca. I tu kolejna niewiadoma: albo pojawi się
równo pierwszego dnia tegoż miesiąca, albo będzie go można
kupić na KoneCONie 3, a ściągnąć dopiero po nim. Będziemy
informować w czerwcu. Niewykluczone, że podczas nieobecności
normalnych wydań DOI, pojawi się jakieś wydanie DOIspeszal, więc
nie zapomnijcie czasem odwiedzić nas pod adresem:
Temat numeru
Wypociny
Karcianki z anime . . . . . . . . . . . . 3
Relacja
Chapter 1: Love . . . . . . . . . . . . . . 10
Let’s Nupu Nupu . . . . . . . . . . . . . . 17
JoJo’s Bizarre Adventure . . . . . . . . . 21
Ojamajo Doremi . . . . . . . . . . . . . . 24
Film
Godzilla vs Mechagodzilla . . . . . . . . 27
Wypoceni
Wszystkie teksty oraz oprawa graficzna są własnością intelektualną redakcji i nie mogą być zabijane na własne
życzenie w 25 odcinku R2, ani głoszone jako złota prawda wiecznego czarnoksiężnika, bez jej zgody.
Anime
Mahoromatic . . . . . . . . . . . . . . . 19
W tym numerze porozmawiamy sobie o kartach. Jak
wiadomo istnieją różne ich rodzaje: karty kredytowe, karty
telefoniczne, karty pocztowe i karty do gry (czasem z kobietami o
różnym stopni roznegliżowania). Jednak "Drunk Otaku Inn" to
wyspecjalizowany magazyn internetowy, w którym profesjonalni
writerzy zajmują się tematyką okołomangową. Z tego powodu
głównym tematem tego numeru są... (fanfary)... KARCIANKI
ANIME.
Karcianki kolekcjonerskie, znane też w krajach Zachodu jako
"Collectible Card Games" (CCG), lub "Trading Card Games" (TCG),
to cała rzesza gier karcianych o skomplikowanych zasadach. Tym,
co odróżnia je od takiego np. pokera, czy brydża, to fakt, iż spora
część tych gier powstaje na licencji jakiegoś fenomenu pop-kultury.
Tak więc mamy karciankę "Star Wars", "Harry Potter", "Lord Of The
Rings", a nawet "Bionicle". Najpopularniejszą grą tego typu jest
"Magic: The Gathering", która w niektórych środowiskach stała się
grą kultową. Są nawet organizowane turnieje, gdzie najlepsi gracze
z całego świata walczą o grube pieniądze, liczone w dziesiątkach i
setkach tysięcy dolarów. Mało kto jednak wie, że pierwsza,
prototypowa karcianka kolekcjonerska została oficjalnie wydana 5
kwietnia 1904 roku przez firmę "The Allegheny Card Co.", a zwała
się ona "The Baseball Card Game". Jednak obecny kształt
wszystkich gier tego typu zawdzięczamy właśnie wydanej przez
"Wizards Of The Coast" grze karcianej "Magic: The Gathering".
Opracowana przez Richarda Garfielda i wprowadzona na rynek w
1993 roku, zyskała sobie milionowe rzesze zwolenników.
Zanim przejdę do omówienia wybranych karcianek anime,
warto by wspomnieć o podstawowych zasadach obowiązujących w
karciankach. Ich popularność opiera się na prostym pomyśle:
każdy gracz tworzy według zasad określonych przez grę własną
talię z tysięcy dostępnych kart. Wydawane rok w rok rozszerzenia
dodają do olbrzymiej puli kolejne karty i może się okazać, że mega
wypasiona i przemyślana talia, która w zeszłym roku łoiła
Karcianki z anime
wszystkich przeciwników, po wydaniu nowego zestawu jest
bezużyteczna, bo powstają kombinacje, które uniemożliwiają
skuteczną grę ową wygrywającą talią. Zależnie od zasad, gracze po
kolei zagrywają poszczególne karty, aby doprowadzić do pewnej
konkretnej sytuacji na polu gry (np. strata wszystkich "punktów
życia" gracza w M:TG), aby wyeliminować wszystkie karty
przeciwnika (np. eliminacja 6 kart w Pokemon Trading Card Game),
albo by osiągnąć inny zamierzony przez grę cel (np. zgromadzić w
ręku 5 kart "Exodia The Forbidden One" w Yu-Gi-Oh Trading Card
Game). Inną zasadą jest też możliwość wygranej, jeżeli jeden z
graczy nie jest w stanie dociągnąć już żadnej karty ze swej talii.
Wprawdzie różne karcianki mają różne reguły, lecz zazwyczaj
zwycięstwo/ewentualna porażka wyglądają w podobny sposób.
Po tym naprawdę krótkim wstępie przejdziemy do części, na
którą chyba wszyscy czekali, czyli omówienia kilku wybranych
przeze mnie karcianych gier kolekcjonerskich - związanych z
tematem, oczywiście. Na pierwszy ogień idzie
PTCG, czyli Pokemon Trading
Card Game. Niegdyś
dość popularna w Polsce,
o b e c n i e t r o s z k ę
zapomniana, mimo iż na
Zachodzie, cieszy się
wielkim powodzeniem.
Wydana przez Wizards Of
The Coast w 1996 roku,
p r z e z p e w i e n c z a s
zajmowała 1 miejsce w
r a n k i n g u n a j b a r d z i e j
p o p u l a r n y c h k a r c i a n e k
świata. W grze składamy talię
z 60 kart, wśród których
w y r ó ż n i a m y : k a r t y
Pokemonów, karty energii
(potrzebne do przeprowadzenia
ataku) oraz tzw. Trainery, czyli
Karcianki z anime
karty przedmiotów i wydarzeń, które czasem mogą znacząco
zmienić sytuację w grze. Głównym celem gracza jest
znokautowanie za pomocą ataków rozpisanych na swoich kartach
Pokemonów, 6 takich kart przeciwnika. Za każdą pobitą w ten
sposób kartę zwycięzca bierze tzw. nagrodę, czyli Prize card,
losowaną z talii przed rozpoczęciem gry. Po zdobyciu 6 nagród
przez jednego z graczy - rozgrywka się kończy i wygrywa ten, kto te
6 kart zdobył. Mimo iż brzmi dość prosto, zapewniam, że istnieje
tyle różnych kart, że na chwilę obecną sporządzenie talii, która
miałaby zdecydowaną przewagę jest niemożliwe. Ktoś, kto zechce
zacząć swoją przygodę z PTCG niech przygotuje się na koszty -
kupno gotowej talii, łącznie z instrukcją to koszt około 60 zł. Do
tego dochodzą ceny dodatkowych kart w tzw. boosterach, czyli
losowych zestawach 11 kart; każdy taki zestaw to około 15 zł
więcej. Drogo, ale może inne gry są tańsze? Zaraz sprawdzimy,
gdyż następny na liście jest Yu-Gi-Oh.
PTCG rozpętało w zasadzie całą modę na karcianki tworzone
na podstawie anime wszelakiego rodzaju. Jednak "Yu-Gi-Oh" jako
anime, całkowicie opiera swoją fabułę na rozgrywkach karcianych
między postaciami. Gra karciana, wydana w
1999 roku przez Konami, w 10 lat
później pobiła rekord Guinessa w
liczbie sprzedanych kart - ponad 22
biliony na całym świecie. Akcja gry
jest taka sama, jak to, co dzieje się
na ekranie telewizorów (może poza
tym, że w realu nie pojawiają się
holograficzne potwory z kart).
Specyficznym elementem tej
karcianki są tzw. Trap Cards - karty
p u ł a p k i , u a k t y w n i a n e p r z e z
przeciwnika po wykonaniu przez niego
danej czynności (np. zaatakowaniu
konkretnej karty, albo wystawieniu
karty jakiegoś rodzaju). Tak jak
Trainery w PTCG, Trap Cardy mogą w
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zarabiamykase.xlx.pl