Dreamer Przebudzenie, Podręczniki RPG, Indie RPG

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treœci.
S³owo wstêpu,
Test ³¹czone.
Testy przeciwstawne.
Rozdzia³ I,
Tabele
Postaæ i mechanika
Rozdzia³ II,
T³o
Parametry
Przebudzenie
Walka wrêcz.
Przebudzeni
CelnoϾ.
Id¹cy œcie¿k¹.
Si³a.
W³adcy.
Zrêcznoœæ.
Twórcy.
Wytrzyma³oœæ.
Pancerz.
Inicjatywa.
Poszukiwacze.
Zagubieni.
Inteligencja.
Umiejêtnoœci
Insomnia.
Zagro¿enia
Szósty Zmys³.
Sny
Kontrola snu.
Mieszkañcy
Tworzenie postaci
“Realia”
Ogólny zarys postaci.
Ustalenie parametrów postaci.
Wybór mocy.
Rozdzia³ III,
Mistrz Gry
Wybór junctions.
Mistrz gry
Kreacja guardiana.
Byæ mistrzem, ale jak ?
Œcie¿ki
Gdzie s¹ parametry ?
Œcie¿ka Pani.
Œcie¿ka Pana.
Miêkk¹ poduch¹ go !
Œcie¿ka neutralnoœci.
Kilka wskazówek.
Moce
Liczby losowe.
Moce Pani.
Od Autora.
Moce Pana.
Junctions
Cechy dodatkowe
Guardians
Czym jest Guardian ?
Przywo³anie.
Sfera.
Cechy dodatkowe.
Rozwój postaci
Walka
Walka wrêcz.
Walka dystansowa.
Trafianie w wale wrêcz.
Ranienie.
Trafienie podczas strzelania.
Rzuty obronne.
Typy broni.
Kontrola snu
Sen.
Koszmar.
Sielanka.
Testy parametrów
Umiejêtnoœci u¿ywane w testach.
S³owo wstêpu.
najwa¿niejsza, Dreamer preferuje
pomys³owoœæ i wyobraŸniê! Je¿eli jako gracz
Od Autora
wolisz bazowaæ na wielu parametrach
kombuj¹c je z przedmiotami w efekcie czego
Na samym pocz¹tku tej ksi¹¿eczki
idziesz niczym czo³g przez zastêpy wrogów, to
autor (czyli ja) napisze kilka s³ów do czytelnika
na pewno zrazisz siê do Dreamera góra po
(czyli Ciebie). Podrêcznik ten, zosta³ wed³ug
dwóch sesjac h. Je¿eli natomi ast zamias t
pierwotnych za³o¿eñ stworzony,aby pomóc mi
wspinaæ siê na wie¿ê wolisz, aby tu¿ obok
w ujednoliceniu œwiata i zasad nim rz¹dz¹cych
pojawi³a siê winda to dobrze trafi³eœ. Im lepsz¹
podcz as sesji , które prowa dzi³e m wœród
masz wyobraŸniê i im bardziej zaskakuj¹ce
znajom ych. Pocz¹t kowo, system ten by³
rozwi¹zania wymyœlasz tym lepiej. S¹dzê, ¿e
ni ez wy kl e p ro st y i do pi er o z cz as em
wówczas szybko zaaklimatyzujesz siê w tym
ewoluowa³ do postaci w jakiej widzicie go
systemie. To tyle tytu³em wstêpu , zapraszam
obecnie. Jego genez¹ by³o z jednej strony moje
do dalszej lektury.
lenistwo i niechêæ do wczytywania siê w opas³e
tomiska opisuj¹ce inne systemy, z drugiej zaœ
Co znajdziemy w podrêczniku ?
chêæ zagrania w RPG’a, który zadowoli³by
wszystkich moich wybrednych graczy. Jak
Otó¿ w podrêczniku znajdziemy to co
dot¹d bowiem, ka¿dy z nich gra³ w coœ innego i
uzna³em za treœciwe czyli zasady oraz ogólny
ka¿dy czegoœ innego oczekiwa³. Tak narodzi³
zarys œwiata. W rozdziale pierwszym postaram
siê p omy s³ stw orz eni a cze goœ z upe ³ni e
siê omówiæ cechy opisuj¹ce postaæ, kilka
nowego, czego owocem sta³ siê Dreamer.
podstawowych umiejêtnoœci oraz mechanikê
Jeœ li szu kas z sys tem u, któ ry nie
gry. W drugim rozdziale porozwodzê siê trochê
ogranicza ciê do ci¹g³ego biegania po tunelach i
nad moj¹ wizj¹ œwiata w Dreamerze, czyli co
mordowania bezbronnych trolli lub masz
kto i dlaczego. Rozdzia³ trzeci skierowany jest
czasami ochotê zrobiæ coœ czego nie da siê w
do mistrza gry. Znajdzie tam kilka uwag, mam
¿ a d e n z d r o w o r o z s ¹ d k o w y s p o s ó b
nadzieje u¿ytecznych oraz kilka wskazówek.
wyt³umaczyæ, to dobrze trafi³eœ. G³ównym
za³o¿eniem systemu jest elastycznoœæ oraz
Czego nie znajdziemy w podrêczniku ?
nieskrêpowanie jakimiœ sztywnymi regu³ami, a
to dlatego, ¿e miejscem w którym toczy siê
Nie znaj dzie my best iaru sza, gdy¿
rozgrywka jest sen! W ten sposób wszystko jest
rozpiêtoœæ typów stworzeñ, które musia³bym
mo¿liwe. Mistrz gry nie jest ograniczony do
opisywaæ jest tak wielka, ¿e pewnie ¿ycia by mi
jednego przedzia³u czasowego czy miejsca
zabrak³o. Jeœli gra³eœ w jakieœ inne RPG to bez
akcji. Wystarczy ustaliæ z graczami gdzie chc¹
pr ob le mu za ad op tu je sz is to ty, kt ór e ci
siê znaleŸæ i mo¿na zaczynaæ. Kolejn¹ cech¹,
najbardziej pasuj¹ do aktualnej rozgrywki. Nie
która wyró¿nia Dreamera spoœród innych
znajdziesz te¿ niezwykle popularnych map
sys tem ów j est bra k po dzi a³u na œ cis ³e
œwiata oraz opisów miast, spo³ecznoœci, kast,
specjalizacje. Tutaj ka¿dy jest po czêœci
obyczajów itd. Dlaczego? No có¿, przeczytaj
wojownikiem i po czêœci magiem. Ka¿da
jeszcze raz wstêp i wszystko siê wyjaœni. W
postaæ mo¿e zmieniaæ „rzeczywistoœæ” i nie
podrêczniku nie ma równie¿ dok³adnego opisu
musi w tym celu znaæ ¿adnych zaklêæ, nosiæ ze
przedmiotów powszechnego u¿ytku takich jak
sob¹ tajnych papirusów itp. Inn¹ istotn¹ cech¹
ceg³a czy m³otek, a przyczyna jest taka sama
charakterystyczn¹ Dreamera jest ma³a iloœæ
jakpoprzednio.
parametrów opisuj¹cych postaæ. Na stworzenie
nowego bohatera wystarczy 10-20 minut, bez
Na koniec (wstêpu oczywiœcie).
rzutów koœæmi i bez czytania kilkudziesiêciu
stron opisów cech oraz zasad specjalnych.
Jeœli mia³eœ w rêku podrêcznik do
Mecha nika jest bardz o prost a i dlate go
Warhamera to zapewne widzisz, ¿e nie ma tutaj
pr zy sw oj en ie je j za jm ie ki lk a mi nu t.
90% tego co tam. Zapewniam Ciê jednak, ¿e
Rozgrywka jest bardzo dynamiczna. Walki s¹
nie jest to wcale potrzebne do zabawy. Jak nie
zazwyczaj krótkie i krwawe, Jak wpadniesz w
wierzysz, to sprawdŸ! :)
zasadzkê szeœciu drabów to trzeba braæ nogi za
pas, a nie udawaæ bohatera, bo twoje szanse s¹
raczej nik³e.
Do rozgrywki wystarczaj¹ zwyk³e
koœci K6, gdy¿ pierwowzorem systemu walki
by³a gra bitewna Warhammer 40 000.
Toster
No i ostatnia sprawa, która wydaje siê
Parametry
Zanim rozpoczniesz swoj¹ przygodê z Dreamerem warto abyœ zapozna³ siê z parametrami, które
opisuj¹ postaci oraz inne istoty, na które mo¿esz siê natkn¹æ podczas sesji. Poni¿ej opisane s¹ wszystkie
parametry oraz odniesienie ich wartoœci do rzeczywistego œwiata.
Walka Wrêcz
(
WS -
Weapon Skill)
Umiejêtnoœæ pos³ugiwania siê broni¹ oraz
prowadzenia walki wrêcz. Parametr ten jest
okreœlany dla danej klasy broni np. walka
mieczem, walka no¿em, walka wrêcz itp.
Bior¹c pod uwagê wartoœæ WS mo¿na
powiedzieæ ¿e:
1- fajt³apa, nigdy nie walczy³ nie bardzo
nawet wie jak siê do tego zabraæ,
2- zwyk³y cz³owiek, kiedyœ zdarzy³o mu
siê z kimœ biæ, wie jak daæ w zêby i
niewiele wiêcej,
3- osoba po szkoleniu, ten ktoœ odby³
szkolenie wojskowe, policyjne lub kurs
samoobrony, nie jest ekspertem w
walce ale wie co i jak,
4- zadymiarz, bi³ siê nieraz i wychodzi mu
naprawdê dobrze, zna kilka chwytów
na ró¿ne okazje,
5- ekspert, instruktor samoobrony,
wyszkolony komandos, jednym
s³owem profesjonalista,
6- mistrz, twórca stylu walki albo jeszcze
lepiej, ten goœciu zabija samym
spojrzeniem,
7- poziom raczej nieosi¹galny dla
œmiertelników, patrz¹c na walkê tego
jegomoœcia czujesz siê jak dziecko
próbuj¹ce zrozumieæ teorie kwantów.
6- strzelec wyborowy, trafiæ w muchê 2
km dalej z ³uku ? Co w tym trudnego ?
7- automatyczny system celowniczy,
mucha mo¿e lataæ zygzakiem w pe³nej
ciemnoœci i tak j¹ zastrzelê.
Si³a
(
S -
Strength)
Parametr okreœla si³ê fizyczn¹ postaci
oraz jego muskulaturê. Im wy¿sza si³a tym
wiêcej mo¿na podnieœæ lub tym mocniej mo¿na
komuœ przy³o¿yæ. Bior¹c pod uwagê wartoœæ S
mo¿na powiedzieæ ¿e:
1- cherlak, mêczy ciê noszenie tornistra
(uniesie 20 kg),
2- normalny cz³owiek, nie wyró¿nia siê z
t³umu (uniesie 40 kg),
3- pocz¹tkuj¹cy paker, trochê potrafi
dygn¹æ ale dalej cienki z niego Bolek
(uniesie 60 kg),
4- kark, si³ownia to jego drugie ja, 80 kg
na klatê? Proszê bardzo,
5- kulturysta, du¿e miêœnie i wspania³a
rzeŸba oto on (uniesie 100 kg),
6- kloc, jeden wielki zbity k³êbek miêœni
(uniesie 120 kg),
7- potwór, wzi¹æ samochód pod pachê i
pobiec do drugiego miasta?
No problem!
Zrêcznoœæ
(
DE
Dexterity)
CelnoϾ
(
BS
Ballistic skill)
Zrêcznoœæ okreœla umiejêtnoœæ
Umie jêtn oœæ pos³ ugiw ania siê bron i¹
poruszania siê i koordynacji ruchowej, im
dystansow¹ oraz rzucania. Im wy¿szy BS tym
wy¿sza zrêcznoœæ tym trudniej ciê trafiæ, tym
³atwiej skupiæ ci siê na celu i w niego trafiæ.
mniej œlizgasz siê na lodzie i tym szybciej
Podobnie jak WS ten parametr jest okreœlany
biegasz po linie w cyrku. Bior¹c pod uwagê
dla danej klasy broni np. ³uki, broñ palna d³uga,
wartoœæ DE mo¿na powiedzieæ ¿e:
r z u c a n i e n o ¿ e m , r z u c a n i e r ó ¿ n y m i
1- fajt³apa, zabiæ siê o w³asne nogi to
przedmiotami (lotki, kamienie...) itp. Bior¹c
¿adenproblem,
pod uwagê wartoœæ BS mo¿na powiedzieæ ¿e:
2- normalny cz³owiek, nic dodaæ nic uj¹æ,
1- fajt³apa, fakt ¿e uda³o ci siê trafiæ w cel
3- sportowiec, osoba która du¿o æwiczy³a i
jest fenomenem samym w sobie,
dobrze radzi sobie z kontrol¹ w³asnego
2- zwyk³y cz³owiek, bêd¹c dzieckiem
cia³a,
rzuca³ siê œniegiem i kamieniami,
4- cyr kow iec , bi ega nie po l ini e to
czasaminawettrafia³,
dziecinna sprawa tak jak ¿onglerka
3- osoba po szkoleniu, by³y policjant
no¿ami,
wojskowy lub amator strzelnicy, wie
5- mnich z klasztoru Shaolin, czy trzeba
jak u¿yæ broni i czyje siê z ni¹ w miarê
mówiæ wiêcej?
pewnie,
6- tacy ludzie nie istniej¹, bez zdjêæ w
4- zawodowiec , ten cz³owi ek odebra³
zwolnionym tempie ciê¿ko zauwa¿yæ
dobre wyszkolenie, czêsto trafia w cel i
jak oni to robi¹.
wcale go to nie dziwi,
5- ekspert, osoba maj¹ca ogromne
doœwiadczenie i doskona³e oko,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zarabiamykase.xlx.pl